muistikirjasta tahtoisin/haluaisin


Muistikirjahaastetta tämäkin...

Today is positiv. 
Kertonee siitä, että tänään elämäni hymyilee, vaikka menneisyys olikin pimeää ja synkkää. Ikävää.

Minä haluan..
Elää elämääni itselleni.
Rakastaa täysillä perhettäni.
Löytää positiiviset asiat
aamuisin, päivisin, iltaisin.
Minä haluan hengittää
puhdasta ilmaa.
Olla vapaa, vailla vihaa.

Minä tarvitsen...
rahaa-vain elämiseen.
Maallista- vain tarpeeseen.
Toivoa-Päivään jokaiseen.
Uskoa-Huomiseen.


Te, jotka olette tutustuneet tai lueskelleet pitempään blogiani tai kertomiani asioita, tiedätte mitä tarkoitan. Te, jotka ette tunne, kerrottakoon, että vapaus on sitä, ettei toinen hallitse sinua. Vihattomuus sitä, ettet tarvitse pelätä. Ei väkivaltaa, ei henkistä alistamista.
Rahaa minulla ei ole aina edes tarpeeseen asti, mutta en minä sitä kaipaakkaan liikaa. sopivasti. 
Maallista omaisuutta arvokkaampaa on vapaus olla minä itse, saada rakkautta ja rakastaa, herätä suht kivuttomaan aamuun ja syödä joka päivä lämmin ateria.
Näiden kaikkien asioiden tähden listassani ei ole timantteja tai lottovoittoa. 

Kommentit

Katja sanoi…
Elämä on hyvin pitkälle valintoja, jotka me itse teemme. Välillä tarvitaan lyhyempi aika huomata, että oliko valinta onnistunut vai ei. Joskus vie pitkäänkin, että voi myöntää tehneensä virheen.

Se loppuosa, johon ei omilla valinnoilla voi vaikuttaa, vaatii todellisia henkisiä voimavaroja.

Jos ihminen omaa edes hitusen positiivisuutta, selviää hän mitä uskomattomimmistakin vaikeuksista voittajana.

Tsemppiä päivääsi!