Atc-kirja, kerran elämässä megana


Tämän kirjan olen unohtanut tyystin esitellä. On ollut perillä saajallaan jo ikuisuuden. Olkaas hyvät siis, Kerran elämässä viiveellä! 


Kerran elämässä tulisi kuljeskella vanhalla hautausmaalla lukemassa hautakirjoituksia. Pohtia elämää; aikaa, joka on mennyt, ja aikaa, joka on jäljellä. 
Olen tätä tehnytkin. Hautausmailla lueskelen aina hautakirjoituksia. Mietin ihmiskohtaloja. Mitä se oli siihen aikaan, kun vainajat ovat olleet elossa. Mitä elämäni on nyt ja mitä minun haudallani voisi lukea.


Kerran elämässä tulisi jättää kaikki sikseen, kun ystävä sanoo; "Tarvitsen sinua juuri nyt". 

Kyllä! Olen juuri tällainen. Olen kuuntelija, auttaja, läsnä hädässä. 
Kysyn joskus itseltäni, kuka on läsnä, kun minä tarvitsen apua... 


Kerran elämässä tulisi jokaisen miehen rohkaista mielensä ja puhutella naapuripöydän kaunotarta. 

Tämä nyt varmaankin tarkoittaa sinkkuja?! 
Juu... Puhuteltu on, vaikken mies olekkaan. ;) 


Kerran elämässä tulisi mennä sekaisin rakkaudesta.

HEP! Sekaisin ollaan!


Kerran elämässä tulisi vaeltaa Narnian taikametsän halki. 

Sitähän minä teen jokaisella metsäretkellä! Ja te pääsette kuvin niitä Narnian ihmeitä näkemäänkin. 


Kerran elämässä tulisi heittää kolikko Trevin suihkulähteeseen ja toivoa paluuta Roomaan. 

Jaa-a... Roomassa en ole käynytkään. Suihkulähteeseen olen kuitenkin kolikkoja nakellut, toivonut salaa jotain ja onpa niitä toiveitakin toteutunut. ;)


Kerran elämässä tulisi antaa toinen tilaisuus -myös itselleen.

Niin, toisille sitä olenkin antanut. Tilaisuuksia. yrittänyt mielummin elää sovussa, kuin vihassa. Yrittänyt antaa mahdollisuuden osoittaa olevansa vilpittömästi pahoillaan ja muuttavan tapojaan toimia... Osan kanssa onnistuu, osa tekee aina samat virheet uudestaan. Silloin tulee stoppi. 
Mutta entä minä itse sitten?
Mielestäni joo. Joskus seon helpompaa,joskus vaikeampaa, mutta teen parhaani.


Kerran elämässä tulisi lähteä oikeaan metsään joulukuusen hankintaan. 

Jep! Tehty on! Ja se oli kivaa, tunnelmallista ja sai itse valita kuusen. Sai itse sahata sen nurin ja kantaa kotiin. Paikan päällä oli myös nuotio, missä paistaa makkaraa tai ihan vaan lämmitellä käsiä. 


Kerron tähän väliin, että kyseinen atc-kirjanen on saanut alkunsa atc-vaihdosta. Tein ylläriksi kirjan vaihtokorteille. Käytin paljon kierrätysmatskua, mutta myös itsetekemää ja osa oikeaakin askartelutarviketta. 


Kirjoitukset vihkoon suunnittelin sen mukaan, mitä kuvia ja teemaa oli aukeamalla. Osa siis niistäkin lainauksia, mutta koneella kirjoiteltuja ja tulostettuja. 


Kerran elämässä tulisi istuttaa ruusupensas. 

Tiedätkös, nuorena tyttösenä sain ruusukimpun. Kun ne ruusut alkoivat lakastua, ruusut heitettiin tunkiolle. Kävin laittamassa ruust pystyyn tunkion laelle ja toivoin, että saisin oman ruusupensaan. Minulle sanottiin, ettei ne siitä kasva, mutta olkoot nyt. Seuraavana kesänä tunkion päällä OLI RUUSU! 
Tokihan olen istuttanut äitienpäiväruusujakin pihapenkkiin aikuisenakin. Ruusut <3


Kerran elämässä tulisi sanoa äidille: "Kiitos kaikesta!"

Tämä on niin totta! Sanokaa, jos vielä voitte! Kiittäkää vanhempianne! He ovat antaneet teille elämän ja kasvattaneet, tukeneet, hoitaneet.. Antaneet elämästään vuosia sinulle! 
ei se riitä, että äitienpäivänä sanotaan onnea ja kiitos. 
Minä olen jopa opettanut vanhemmilleni halaamisen tärkeyden. Siitä olen ylpeä itsestäni. Vanhemmille ei voi liiaksi asti antaa kiitosta teoin tai sanoin. 


Kerran elämässä tulisi jutella katolla kujertavalle kyyhkyselle tai pihapuun oravalle. 

Tämä kirja on kyllä ihana! Tulee kerta toisensa jälkeen ahaa-elämyksiä ja riemua, että KYLLÄ! OLEN! Kuten tämäkin. Olen siis elänyt elämisen arvoista elämää! 


Kerran elämässä tulisi antaa sellainen lahja, jonka mieluummin olisi pitänyt itse. 

No mutta, eikös yleensä anneta sellaisia lahjoja, mitä itsekin tahtoisi!? Tietysti lapset ovat eri asia, sillä heillä on ne omat villityksensä ja jos aikuisissakin joku kerää jotain tai erityisesti tahtoisi jotain tiettyä, mutta muutoin kyllä pyrin siihen, ettei mitään itsellekkään kelpaamatonta lähde lahjoina toisille. Miksi antaisin jonkun pömpelin, millä ei tee mitään tai on ruma tai ihan hölmö?! 


Kerran elämässä tulisi kajauttaa reipas laulu aamusuihkussa. 

Ai niinkuin O sole mio! Toimii! :D Samoin toimii; Beibe, anna mulle piiskaa! Ja kolmas hyvä suihkubiisi on Tintarella di luna. :D 


Kerran elämässä tulisi olla malttia odottaa seuraavaan aamuun. 

Tämä pätee ainakin shoppailussa minuun. 


Kerran elämässä tulisi kulkea joenvartta, kunnes on ajatellut ajatuksensa loppuun. 

Hmm... Kelpaisiko lammen ranta ja järven ranta!?


Kerran elämässä tulisi itkeä toisen ihmisen vuoksi

Toisen ihmisen takia itkeminen onkin helppoa, mutta moniko itkee toisen vuoksi?! Viimeksi itkin erään blogiystävän vuoksi. Eikä siitä kauaakaan ole. Hänen kohtalonsa vaan sai kyyneliin. :(


Kerran elämässä tulisi syödä kerralla kokonainen suklaalevy tuntematta huonoa omaatuntoa. 

Yksin olen syönyt, mutta kerralla?! En muista syöneeni... Mieli tekisi kyllä, ihan niinkuin syödä Creamy-rasiallinenkin kerralla Mudcakea tai creme bruleeä, mutta en tohdi. Voi ei...
Tämä täytyy siis ottaa työn alle!


Kerran elämässä tulisi lähteä hevosajelulle ja antaa kavioiden kopseen kuljettaa pois arkipäivästä, aina menneille vuosisadoille asti. 

Hevosen kyydissä olen ollut. Ajatukset eivät ihan niin pitkälle ole kuitenkaan menneet, vaan olen nauttinut tästä hetkestä. 


säästän vielä muutaman Kerran elämässä-ajatuksen. Katsellaan kuvina loput. 




Kaulakoru sitoo kirjan kannet kiinni. 


Mukana myös kukka, jota voi käyttää hiuksissa, takissa tai missä vain tahtoo.



Oikea simpukka!


Jokainen henkäisy on toinen tilaisuus!


ole aina rehellinen sydämellesi. 


Älä koskaan tuhlaa aikaasi selittääksesi kuka olet, ihmisille, jotka ovat päättäneet väärinymmärtää sinua. 



Etsi joku, joka suttaa huulipunasi, eikä ripsarisi.

Kommentit

Susanna sanoi…
Tämäpä plikka saikin tuon ihanuuden sinulta yllärinä syksyllä! Olet sinä vaan ihana yllättäjä. Kiitos vielä tuhannesti. Minä sitä aina aika ajoin selailen ja katselen noita upeita atc-kortteja jotka sain vaihtaa. Kiitos vielä tästä ja mukavaa adventtia!