Tämä EI OLE lahjalista

Olen nähnyt upeita lahjalistoja, joululahjatoivelistoja, listoja, mitä halutaan ostaa ja mitä halutaan saada... Onhan niitä haaveita ja toiveita minullakin, mutta tämä lista ei ole kuitenkaan mikään "Nämä mulle lahjaksi"-lista.

Nämä tuotteet ovat toki haaveitani, mutta niitä en kirjoittanut joulupukille enkä ole ostamassa itsekään.


Jos minulla olisi rahaa shoppailla, kävisin sitten shoppailemassa kaikki kuvan tuotteet yksi kerrallaan. Olisi kiva ostaa vaikkapa yksi tuote kuukaudessa tai vaikkapa kahden kuukauden välein. Listani on kuitenkin enemmänkin haaveita ja ajatuksia, muistoja ja inspiksiä herättävä lista. 

AALTO-VAASI:
Kuulin joskus, kuinka joku oli kieltäytynyt lahjastaan, koska olisi saanut Aalto-vaasin synttärilahjaksi. Hänen mielestään sillä ei tee mitään ja hän ei sitä halua! Hänestä hänelle olisi kuulunut tukku rahaa! Voi että... Minä en lahjoista kieltäytyisi. Se ei vaan ole sopivaa. Saatikka, että suuttua siitä, että saisi arvolasia... Hmm. No, ei ole sitä pelkoa muutenkaan. Minusta kaikkein ihanin Aaltovaaseista on tuo kirkas ja matala. siihen voisi laittaa tuikkuja palamaan talvella ja kesällä hiekkaa ja simpukoita. 

KOSMETIIKKA:
Katsoin eilen peilistä itseäni ja ajattelin, että tarvitsisin silmänympärysvoiteen rypyilleni ja tummille silmänalusilleni. Haaveilin samalla olevani varakas ja ostavani ihanan yövoiteen. Sellaista minulla ei ole. Kosmetiikka on ihanaa ja olin itsekin nuoruudessani erään meikkifirman esittelijänä, mutta kun ei ole työkavereita tms ryhmää ostajia, se sitten jäi. Eikä mulla olisi varaa itselläkään ostella joka kuukausi tai edes joka vuosi uusia meikkejä, voiteita, hajuvesiä...

KORURASIA:
Minulla on kaunis pieni korurasia, minkä sain kauan kauan sitten kaupanpäällisinä eräästä kaupasta. Taisinpa siihen aikaan ostaa ne meikkituotteet, mitä edelleen käytän. Joo joo, tiedetään, että ne menevät vanhaksi, mutta toimivat ne yhä. Luomivärit, poskipunat tai rajauskynät. Koruja minulla on ja vaikka kuinka itselleni yritän todistella, etten enempää halua, aina löytyy joku uusi, mikä saa sydämeni pomppoilemaan. Mutta minne minä laitan nekin, mitä mulla jo on?! Vastaus on omatekemät koruteline ja -rasia. Pieneen ei montaa korua mahdu, joten askartelin taulusta ja karkkirasiasta lisätilaa. 

VAELLUSKENGÄT:
Luonto on rentoutumista varten. Se on paikka, jossa voin nollata ajatukset. Siellä nautin elämästäni, siellä olen vain hiljaa. Siellä myös tutkin uusia asioita, valokuvaan ja ammennan uusia ideoita. Kerään voimaa varastoon. Ongelmanani on liikkumiseni, se, ettei tasapaino oikein pelaa ja se, etten voi ottaa suuria askelia enkä hyppiä ja pomppia. En voi rennosti kävellä kannolta kivelle ja oksien yli. Minun on oltava hyvin varovainen, ettei satu liian kovasti. 
Ja kun kävelen omassa pihassakin, lähden lenkille jonnekin, on varottava etenkin talvella jokaista askelta. Etten vaan liukastu, kaadu ja satuta. Tai jo horjahdus saattaa retkauttaa selkäni niin nopeasti, että se nopea liike satuttaa. Siksi olisi tärkeää omistaa kunnolliset kengät! Vaelluskengistä olen haaveillut, koska niillä pääsisin luonnossa ja geokätköilyreissuilla kulkemaan paremmin. Hinta vaan on niinhunajainen, että huh huh. 

KUUMAILMAPUHALLIN: 
Askartelu on intohimoni ja siihen olen jäänyt koukkuun. Kädet syyhyävät tehdä kaunista. Seuraava suurempi tarve, se olisi kuumailmapuhallin. 
Melko hankalaa se on leivänpaahtimella säätää kohojauheiden kanssa, kun koko ajan pelottaa, että poltanko paperin, poltanko käteni vai tippuuko kohoaine leivänpaahtimeen ja sitten syödään koho-päällysteisiä paahtoleipiä. Siksi hieman lannistanut sitä askarteluinspistä. Mutta onneksi projekteja on muitakin! 

KORUT:
Niinkuin kerroinkin jo, niitä on ihan turhaa yrittää sanoa, etten tarvitse enempää! Aina on jokin syy haluta vielä yksi lisää. Esimerkiksi minulla ei ole laisinkaan avainkaulakorua! Siis mihin laitetaan avaimet ja kaulaan roikkumaan! Minulla ei ole myöskään kovin montaa arvokorua. Ne ovat kauniita, juhlavia, hienostuneita ja sopivat tilaisuuteenkuin tilaisuuteen. Esimerkiksi Kalevala korut ovat todella ihania! Ja asusteena korut ovat minulle tärkeintä! Minulla on aina jotain koruja ylläni! Rakastan niitä! Harakka... 

VAATTEET:
Vaatekarderoobini kaipaisi suursiivousta. Liian suuret ja liian pienet vaatteet pois. Liian risaiset ja liian kuluneet vaatteet pois. Liian mauttomat vaatteet pois. Mitä jäisi jäljelle? Ei kovin montaa vaatekappaletta! 
Minusta olisi kiva päästä johonkin sellaiseen muodonmuutosleikkiin, missä stailattaisiin, laitettaisiin meikki ja hiukset. Sellainen missä saisin uuden tyylin ja näyttäisin hyvältä sen jälkeen! Ja ihanaa olisi just joku Tyyliä vai ei-ohjelma. Sellainen olis kiva. Tai hurja muodonmuutos, jossa lisäksi saisi korjauttaa vartalonsa epäkohtia. aivan ihana! 
en muista sen suomalaisen ohjelman nimeä, jossa ruoditaan koko kansalle kaikki kurjuudet ja ikävät asiat, miksi tarvitsee muodonmuutoksen. Se ei musta ole kivaa. En mä koko Suomelle ja maailmalle halua alkaa kertomaan nyyhkytarinoita! "Hei, olen kärsinyt elämässäni ja nyt tarvitsen uudet kengät!". Juu, ei! Se pitää riittää juontajille ja maailmalle, että "Hei, en osaa pukeutua kauniisti enkä omista kauniita vaatteita, joten auttakaa mua siinä!"


Tällaisia ajatuksia tuli tänään mieleeni.

Hyvää viikonloppua!



Kommentit