Kuka on Viltsu, mikä on Inspiration


Ihana tulla blogiin ja huomata uudet lukijat. Kiitos niin vanhoille, kuin uusillekin lukijoille, että mahdollistatte Inspiksen! Kiitos myös jokaiselle kommentoijalle. Kommenteillahan blogi elää ja saan niin kiitosta kuin voimavarojakin kirjoittaa. Olette minulle tärkeitä! <3 


Mutta kuka minä olen ja minkälaiseen blogiin sinä olet tullut ? Ehkä parhaiten vanhimmat lukijani osaisivat kertoa, mutta yritän kuvailla nyt  parhaani mukaan tätä kaikkea. 

Inspiration on Lifestyle-blogi ja minä olen Viltsumari, eli Viltsu. 
Olen somettaja, sisällöntuottaja, tuotetestaaja, korujen ja erilaisten korttien kierrätysaskartelija, positiivinen toisinajattelija, vähävarainen ja työkyvyttömyyseläkkeellä oleva äiti sekä vaimo. Kipu on suurena osana värittämässä elämäni polkuja. Se viitoittaa suuntia ja määrää tahdin, vaan ei vie voittoa.

Olen tavallinen keski-ikäinen nainen, joka on höystetty kaikilla mausteilla. Ennenkaikkea ihminen ihmisten joukossa. XL-bloggaaja, instagrammaaja sekä ajatusten jakaja. Perheeseeni luen vaimoni, 2 kissaa sekä jo kotoa pois muuttaneen lapseni, joka ilahduttaa kanssaeläjiään impulsiivisella menolla, huumorilla sekä värikkyydellään .


Minun blogihistoriani alkoi 4 vuotta sitten, 2011, kun päätin perustaa Vuodatukseen blogin, jossa toisin esille korttejani, runojani sekä terapioisin sisintäni, jota kalvoi suuri musta möykky nimeltä menneisyyden taakat. Vuoden kerkesin kirjoitella Vilin verstasta, kun vuodatus kaatui ja siinä kaatui myös blogini. Siirryin Bloggeriin ja synnytin Inspirationin, eli Inspiksen.

Olen pohtinut, kuinka blogini nimi tulee lausua, ja päädyin siihen, että se lausutaan juuri niin kuin kirjoitetaan. Éi siis väännetä enkkua eikä mitään muutakaan eksoottisempaa kieltä. Siten se sopii suuhun kuin suuhun aiheuttamatta noloja tilanteita. Inspis on rento blogi, aivan kuin olohuoneesi. En nipota, vaikka lausuisit sen nimen mitenpäin. 


Inspiration tarjoilee sinulle paikan, jossa istahtaa kahvikupin äärelle. Olla vain ja antaa runojen viedä mukanaan, saada ajattelemisen aihetta pohdinnoistani, löytää positiivisuutta ja iloa omasta arjestasi. Vinkkejä kauneuteen tai vaikka arjen helpottamiseen. Askarrella yhdessä kaikkea kivaa.

Vilin verstaan ajoilta Inspiration on muuttunut paljon. Olen kasvanut ihmisenä ja se näkyy blogissanikin. Se masentunut, ahdistunut ja pelokaskin Vili on löytänyt sisältään voimavaroja ja saanut työstettyä mustan möykyn pois.  Enää en kulje ikkunoissa pimeän aikaan enkä katso taakseni jokaisella askeleella. Ja se näkyy postauksissani iloisena ja positiivisuutta huokuvana itsevarmuutena. 

Askartelu on säilynyt osana blogiani, samoin kuin runollisuus. Ovat kylläkin vähentyneet, mutta toisaalta esimerkiksi askarteluhaasteen ylläpitäminen ja siihen palkintojen haaliminen on lisäystä. Uutena on runojen ja askartelun lisäksi tulleet mm. kosmetiikka ja kissat. Inspiration on laajentunut ja laajentanut. Blogi löytyy nyt myös muista some-väylistä, kuten Facebookista ja Instagramista, Bloglovin´ista, Pinterestistä yms. 


Se arka Viltsu, joka olin blogia aloittaessani on kasvanut reilun 4 vuoden aikana valtavasti. Alussa anonyymit haukut satuttivat ja otin ne henkilökohtaisena iskuna kasvoihini. Itkin ja valvoin öitä miettien, miksi minua vihataan, vaikkei tunneta ja miksi minua syytellään asioista, jotka eivät ole totta!? 

Sittemmin tajusin, ettei sanat olleet minulle, vaan heille itselleen. Syyllistähän me ihmiset kaipaamme asioissa, joita emme osaa käsitellä oikein. Nyt osaan jo haukut ottaa vastaan enkä enää niitä murehdi sillai. Kenenkään toisen elämää en voi muuttaa paremmaksi. Nyt otan positiivisuutena sen, jos joku toinen kokee elämäni jotenkin kadehdittavan hyväksi. Myös haukut tarkoittavat sitä, että blogiani luetaan! Sehän se on tärkeintä!  Ja kommentti on kommentti ja lukija on lukija. Jollei blogiani kommentoida, on minun jatkettava itsetutkiskelua, miksi blogini ei kiinnosta ja onko blogin jatkaminen kaiken tämän arvoista.. 

Mitä unelmia minulla sitten on tulevaisuutta ajatellen? 
Se, että Inspiration saisi kannatusta, enkä olisi täällä yksin. Se, että kehittyisin ihmisenä edelleen ja samalla kehittäisin blogiani paremmaksi ja viihtyisämmäksi. Koskaan ei voi olla valmis. 


En niinkään välitä siitä, mitä numeroita tilastoissa on, vaikka niitä seuraankin. Seuraan, jotta tiedän mihin päin olen menossa. Enemmänkin välitän juurikin siitä, että kommentoitaisiin, että blogini olisi niin pidetty, että sitä voisi vinkata kaverille joskus ja että lukijoilla olisi hyvä olla Inspiksessä. Syy palata uudestaan, syy olla lukijanani. Minä en tavoittele parrasvaloja tai aploodeja saavutuksestani, vaan iloisia ihmisiä ja itsevarmuutta osaamiseeni. Kuulua osana johonkin. Että minulla ja blogillani olisi syvällisempi tarkoitus. Mikä, se selviää vielä joskus. 


Se, miksi bloggaan, vaikka sanotaankin, ettei bloggaaminen enää kannata ja että kilpailu on kovaa, on se, etten minä kilpaile, vaan nimenomaan teen tätä itseni ja lukijoideni tähden. Oma kasvuni on ihmisenä saanut harppauksen bloggaamisen ansiosta ja myös omat ajatukseni ja kokemukseni ovat auttaneet muutamaa lukijaa heidän elämässään. Olen saanut töitäni esille suuremmalle yleisölle ja olen saanut paljon uutta oppia blogikavereiltani harrastuksiini. Bloggaamisesta on tullut intohimoni, enkä koe tarvetta lopettaa vielä vuosiin. Jos kohtalo katsoo niin parhaakseni. 

Annan palan sydämeni soinnuista sinulle jokaisessa postauksessani. Toivottavasti Inspirationista on sinulle iloa. 

Rakkaudella Viltsu








Kommentit

Jaana H-V sanoi…
Ihanaa, että olet olemassa, täällä ja siellä <3
Anonyymi sanoi…
Saisko tänne enemmän tarinoita mitä tuota kaupallista minä kun en välitä mistään tuote testailuista tms. ne löytää jokainen itsekkin
Jaana, kiitos ihanasta viestistäsi! <3
Anonyymi, kiitos palautteestasi. Kiva saada palautetta asiallisesti. <3 Toivottavasti saan pitää sinut seurassani vielä pitkään.
Blogissani ei ole maksettuja/kaupallisia postauksia, vaan omakohtaisia kokemuksia tuotteista, joita olen itse testannut ja hyväksi kokenut. Olkoonkin osa saatuja tai ostettuja. Näiden postausten idea on "antaa vinkkejä kauneuteen tai vaikka arjen helpot​tamiseen", aivan kuten blogin esittelyssä kerrotaan sivupalkissa.
Pyrin tottakai myös kirjoittamaan muutakin, mutten tiedä, mitä tarinoilla ajat takaa? Kerrotko tarkemmin, niin osaisin miettiä sisältöä sen mukaisesti.
Suurimmaksi osaksi blogini sisältöä sanelee kuitenkin sairauteni, jonka vuoksi varsinaisten pitempien ajankohtaisten kuulumisten kirjoittaminen on haasteellista, toisinaan jopa mahdotonta. Toisin kuin sellaiset, joita voin kirjoittaa muutaman päivän tai vaikka viikonkin? ajan.
Muutama idea on mielessä, mistä voisin kirjoittaa tulevaisuudessa, mutta jos tosiaan kerrot, minkälaista toivot, niin ehkä jo sellaista ensi kerralla? <3

Elämän makuinen blogi, sellainen on tämä sinun blogisi.
Kivaa loppuviikkoa Viltsu!
RaijaAnnikki sanoi…
Kiva täällä on käydä vaikken aina jaksa kommentoida.Mukavia päiviä blogillesi .
Olemme taitaneet tuntea toistemme blogiemme kautta, luulisin alusta alkaen.
Vuodaatuksessa oli munkin blogi, pakko muuttaa osoitetta, kuten sanoit, vuodatus kaatui.
Anonyymi sanoi…
On mahtava olla mukanasi blogimaailmassasi! Kirjoituksesi antavat minulle usein ajattelemisen aihetta! Kiitos sinulle <3
Ihanaa löytää tuollainen soulsysteri täältä blogimaailmasta
Ymmärrän toki, vaikka juurikin kommentit kertovat minulle sinun täällä käyneen. Kiitos Raija
Totta, alusta asti olemme ollet yhtä. O ilo kun on tuollainen ystävä joka on pysynyt vierelläni kauan.
Kiitos Minna. Onpa kiva kuulla.
Ihana sinä. Samat sanat sinulle systeri